reklama

Prečo som prijala vianočné odmeny od „ministra“ školstva

Predtým ako ma začnete súdiť a rozhadzovať rukami, čo som to len dorobila. Sa poriadne nadýchnite a vypustite všetko zlo a nenávisť zo seba von...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Takže ako sa to všetko začalo? Som UČITEĽKA a nehanbím sa zato. Samozrejme, že som sa potešila, keď som sa dozvedela o“ vianočných odmenách“ pre učiteľov. To bol však len prvý dojem. Po hlbšom zamyslení som sa rozhodla tieto peniaze neprijať...

Prečo? Pretože to považujem za malú náplasť, ktorá by mala učiteľom opäť na chvíľu zavrieť ústa. (Prepáčte všetci moji kolegovia a kolegyne, nenarážam na to, že 100 eur je málo).

 Avšak potom ma napadlo, že tie peniaze prijmem, no nezostanú u mňa pretože ich posuniem ďalej. Vidím v tom hlbší zmysel ako ich vracať naspäť do tohto chorého systému.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nechcela som byť „sám vojak v poli“ tak som sa rozhodla zverejniť výzvu a zapojiť mojich kolegov z celého Slovenska. To, čo som však vôbec nečakala boli skoro až nenávistné reakcie učiteľov, ktorí sa ma pýtali, že „čo tým sledujem a čo chcem zmeniť“.

Takže pekne po poriadku. Čo tým sledujem? V prvom rade to, že svojim gestom vyjadrujem nesúhlas so súčasným stavom školstva a nemienim sa len slušne poďakovať za peniaze, ktoré nám učiteľom dávno patria. Tak a teraz ma môžete všetci roztrhať v zuboch, úbohú mladú učiteľku, čo mala radšej robiť niečo iné a nie sa sťažovať. Ale neuveríte mi ja mám svoju prácu veľmi rada, aj napriek všetkým problémom a reakciám verejnosti. Možno som „hlúpa“ ale stojím si za svojím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Peniaze sú pre učiteľov dôležité a pre niektorých veľmi, pretože majú rodiny a chcú sa o ne adekvátne postarať bez toho aby museli mať aj ďalšiu prácu...

 Ja som svoju čiastku teda konrétne 100 eur rozdelila nasledovne 25 eur som venovala slobode zvierat, 25 eur som venovala alianci fair play, ktorá sa zaoberá sledovaním politikov a porušením ľudských práv a 50 eur som darovala konkrétnemu človeku. Ja osobne som si vybrala p. Tatianu, ktorá sa stará a o svojho vnuka, ktorý má tramu z toho ako s ním zaobchádzala jeho matka. Jej príbeh môžete nájsť v decembrovom čísle Nota Bene. A v podstate patrím medzi tých „šťastnejších“, pretože na niektorých školách doteraz nedostali žiadne odmeny od štátu(čiže nás) a niekde dostali menšie čiastky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A k druhej otázke, čo tým chcem dosiahnuť?

Hovorí sa , ak chceš zmeniť svet zmeň sám seba. Sama nedosiahnem zmenu vo vnímaní školstva verejnosťou ale aj učiteľmi samotnými ale môžem sa pokúsiť ovplyvniť, to čo sa dá. A áno tých 100 eur by sa mi zišlo, no myslím, že tam kde som ich poslala poslúžia lepšie. Reakcie môjho okolia a najmä učiteľov boli rôzne.... Od nenávisti až k „obdivu“... No najviac ma mrzí, že sa nik nepridal. A preto zostávam sám vojak v poli ale nevzdala som sa bojujem ďalej ako viem.

P.S. Ďakujem všetkým, korí sa rozhodli niečo urobiť a nie nečinne sedieť, posťažovať sa a mlčať. Všetko sa nám raz vráti aj to dobré aj to zlé.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tiež odporúčam článok

 http://plavec.blog.sme.sk/c/371617/pan-fico-nechajte-si-svoje-vianocne-darceky.html

S úctou a srdečným želaním pozitívnej energie

Mgr. Petra Debnárová

Petra Debnárová

Petra Debnárová

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

ak chceš niečo zmeniť začni sám od seba.... nemyslím, si že som v niečom špeciálna ale nechcem byť ani súčasťou davusom, kto som a v tom je moja sila Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu